tisdag 20 mars 2012

Rätt härligt

blev det idag ändå. Imorse såg det inte så lovande ut men jag har börjat att köra allt perennklipp till komposterna och lite småpyssel. Bästa att ta det lite lugnt såhär i början av säsongen så man inte överanstränger sig ;-) Och även katterna behöver lite uppmärksamhet ibland ju.





Dammen har tinat upp och guldfiskarna är piggare än någonsin, kul att dom klarade vintern, dom två små koikarparna har jag dock inte sett röken av men dom är ju lite känsligare med.
Dammpumpen körde jag igång så nu porlar vattenfallet där ute.

Men jag får nog ta ett litet snack med Muffy om hur man knipsar av "utblommat" på ett snyggt sätt. Och kanske ha en diskussion om våra olika åsikter om vad som är utblommat och skall knipsas.




5 kommentarer:

  1. Härliga vårbilder:) Men jag tror inte att du kan motstå blicken i de där ögonen så det blir nog ännu mer avknipsade blommor både utblommade och inte ett tag till:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Härligt bild med vintergäck och fjärilar. Med en så söt hund är det svårt att vara bestämd. Jag önskar dig en härlig dag! Zinnia

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig tid nu, men min hundpromenad var ej så kul i morse för då både blåste och snöade det. Men min Akillez brydde sig inte om det inte...Önskar dig en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Här sitter jag och läser och tittar på fina bilder av våren. Ja.. Mmmm... Fina fjärilar hon fångade där och sedan bara ÅHHHH!Men guuud va söt hon ääär. Den där lilla trollungen har stulit mitt hjärta vill jag lova...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Utvecklingssamtal alltså ;) De kommer blomma bättre än du kan tro....Det hände mig när barnen var små och de "rensade" av rubb och stubb! Vilken pensèe buske det blev!

    Rätt att inte överanstränga sig så här i början. OCH hålla sig väl med katterna så de inte pinkar på dina blomster och gräver upp lökarna.

    SvaraRadera