torsdag 1 mars 2012

Valpletningsuppdatering

Berättade ju för ett tag sedan att vi letar efter en till familjemedlem. Flera kennlar har vi besökt, många timmar har jag lagt framför datorn och studerat stamtavlor, veterinärdata och annat på hundar.
Men imorgon skall vi iväg igen, och nu tror jag nästan att det blir en valp... jag menar, kolla på dom här bilderna jag just fick från uppfödaren. En sådan liten söt tjej kan man ju inte motstå..?



Har lite fullt upp med mycket (kokerske-) jobb, son som fyller år och en massa annat för tillfället, men jag lovar att det kommer trädgård framöver ;-) Fast inte imorgon förstås, då kanske det blir fler valpbilder :-D


Glömde ju säga, det är en Finsk Lapphund vi skall ha :-)

9 kommentarer:

  1. Helledussen...for en vidundelig skapning:))
    sååå herlig...heldig dere som får et slikt sjarmtroll:))

    SvaraRadera
  2. Tror nog inte att du åker därifrån utan att vara nybliven matte!
    Den var ju bara för söt!

    SvaraRadera
  3. Ohhhhhhh, en sån sööötnos. Jamen hon måste väl bo hos er???? Lycka till med ditt valperi :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Herregud vad söt han/hon är! Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna åka till en kennel och titta, utan att komma hem med en valp!!
    Sen är det ju också så att ALLA valpar är söta, men dom växer ju upp. Men om ni funderat ett tag och tittat runt, så vet ni förmodligen precis vad ni är ute efter; en tik eller en hane, en stor eller en liten, en vildbuse eller en lugn ras, en pälshund eller en släthårig osv.
    Själva fick vi ju ta vad som bjöds när vi tog hand om Santos - men det har vi inte ångrat. Fast vi visste ju ungefär vad vi ville ha, alltså en liten lättlärd och snäll hund som såg ut som en riktig hund.Och det var vad vi fick!
    Jag önskar er alla en riktig trevlig dag i morgon - men du, vad är det för ras!?

    SvaraRadera
  5. Själv har jag haft två papillons.
    Vad är det här för ras??? Ursöt alltså!!!

    SvaraRadera
  6. Det borde vara förbjudet att visa sådana bilder:)) Du milde vilken liten goding, förstår att alla vill åka och hämta hem henne bums:) Ha det gott/MOnne

    SvaraRadera
  7. Men åhh vilken liten sötnos! Hoppas hon blir eran och lycka till!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. Ljuvlig!!!! Klart det blir valp imorgon :) Kram på er! // Lotta

    SvaraRadera
  9. Men vilken söting! Grattis till det ypperligt fina tilskottet i familjen!

    SvaraRadera