tisdag 30 oktober 2012

Nu är det vinter...


Nu är sista dagen som trädgårdsanläggare gjord för den här säsongen. Med blandade känslor. Igår var det ju inte så roligt väder med underkylt regn i massor och blåst. Idag var det fint väder, kallt och halt, jag fick hämta en spann med varmvatten och hälla över bildörren för att få upp den när jag skull åka...

Hur som, idag blev vi som sagt färdiga. Sista dagen är det mycket städa och snygga till:

Foga, foga och foga:

En sista kantsten på plats:

 Ja, ni har ju sett bilder innan på den här anläggningen men här kommer bilder på gången innan:

 Och efter, den satte vi igår:
 Trappan före:

Och fogad och klar:
Vi kommer att återkomma dit i vår för att göra en plantering.

Jag vet inte helt vad jag skall göra nu, men det får kanske bli lite kokerskejobb under vintern. Pengar måste man ju ha...
Kommer bli mycket tid med hundarna iaf, utställningar, träning, kurser jag skall gå och sådant, just nu känns det skönt att byta hobby ett tag, vid årsskiftet ungefär vet jag att jag kommer börja sakna trädgård, och då kan jag ladda som bara den innan nästa säsong drar igång. Så nu hoppas jag att jag har många foton på lager som jag kan visa under vintern :-)



6 kommentarer:

  1. Du kan ju behöva vintern att vila din kropp också, så som du sliter:)Så himla fint det sista jobbet blev, klart att de vill ha tillbaka er till våren:) Hoppas att du kan få jobba som kokerska för det verkar ju trevligt och bra. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Veldig bra jobbet, og det ble kjempefint!

    SvaraRadera
  3. Hej Fia!
    Det är roligt att se hur fula stenpartier blir hur snygga som helst. Du måste känna dig jättenöjd med anläggningen och den känslan är bra att ta med sig när kylan kommer mer och mer och man måste lugna ner sig. Fast det verkar så att du är igång med nästa projekt..och nästa...Lycka till.
    Daniella

    PS.Vår anläggning är också klar även om det är några andra som har gjort jobbet. Sten. Sten. Sten. Men det blev fint ändå och armeringsmattan där jag kommer att fläta in pil- och kornellkvistar gör susen. Några grankvistar lagom till jul kommer också att dyka upp och kanske lite till.

    SvaraRadera
  4. Oj så himla snyggt det blev!!! Ni är superduktiga på stenarbeten!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Vilken skilnad. Jag har annars en märklig stenbyggnad mitt på gården. Borde kanske lägga en bild i blogg och fråga om någon vet vad det är ... man har grevt en stor grop ... fyllt med små stenar ... en rund ring och runt ringen finns det stora stenar ... inget annat ... nu går jag runt och klurar om man skall lägga en fontän mitt i det hela eller bygga ett tak och göra ett slags öppen grillkota ;) ... får se vad det blir när klurande är färdigt.

    jag önskar att man kunde vara lika dultig som du ...

    Kram

    SvaraRadera