måndag 12 augusti 2013

Anläggning pågår...

 SÅ kan jag väl ändå säga om min trädgård? Om jag pratar mycket om att jag ANLÄGGER trädgårdar, då kanske det är acceptabelt att ha markdukar som ligger utbredda lite varsatns i trädgården..? Högar med knott och överbliven sten på hela parkeringen... Jag behöver ju inte tala om hur länge dom legat där, för då tror väl folk att jag är världens långsammaste trädgårdsanläggare...


 Jordhögar, det har ni ju sett på mina bilder att så ser det ut när man håller på, tills sista dagen ;-)

Faktum är att, det kanske kan vara kul för folk att se min trädgård nu, sedan kan dom få komma hit om tio år eller så, och se om det har hänt något. Eller om markdukarna fortfarande ligger där... risken finns i och för sig. Men med tanke på hur dom hinner växa över på ett år, så är dom nog väl dolda då.

Och verktyg står det ju lite varstans, det betyder ju "arbete pågår", eller hur..?
 Annars skulle det bli en lugn vecka det här, vi skulle göra alla beskärningar, små skötseljobb osv, jag skulle hinna greja här hemma, men så idag så var jag helt plötsligt väldigt populär, jag behövdes både som kokerska och inhyrd skötsel/anläggningspersonal. Det förstnämnda händer ju inte alls på sommaren annars, och det andra har inte hänt sedan förra året, ja, jag kan ju inte klona mig i tre dagar, och inte för att jag inte gillar att laga mat på dagis, riktigt skönt faktiskt, men ni förstår nog vilket det blev.
Så ingrodda med smuts mina naglar är och så mycket sår och rosentaggar jag har på mina händer, så har jag ju egentligen inget i ett storkök att göra, det förstår ju alla ;-) Ren hälsorisk vore det. Så det blir tre hårda dagar snart med start på jobbet klockan sju, och det är två timmar hemifrån. Ja SÅ är det är man bor bortom alla civilisation, och inte hinner jag polera trädgården heller, och det är nog lika bra det!

2 kommentarer:

  1. Får nog bli en forumträff uppåt Hedekas... Bra att du visar att det finns sånt som vi andra också har. I ditt fall kan man väl påminna om skomakarns ungar... Ha dè.//Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag anser att arbete SKA pågå....Här är det ofta lite överallt på en gång. Det handlar ju också vad man vill ha sin trädgård till. Jag gillar själva processen, och stressar inte upp mig över det som inte blir färdigt i ett nafs.
    <hoppas du får lite tid över till din egen trädgård snart.

    //Katarina

    SvaraRadera