tisdag 20 augusti 2013

Full fart

just nu. Härligt tycker jag när det flyter på. Och växter som sköter sig själva. Min sensommarrabatt är helt oräddningsbart igenväxt av ogräs, men perennerna är lika glada ändå och blommar på. 
 Vissa dagar känns det som höst, men det är det väl inte än... min körsbärsbenved tar alltid tidig höst, den växer helt fel under en monsterbjörk och jag har inte fått tummen ur och flyttat den än, den växer så baklänges så snart är den nog försvunnen.

Den ovanligt varma sommaren har gjort så att Clematis heracleifolia 'Cassandra' blommar tidigare. 

Vissa bara fortsätter och fortsätter att växa...

Och även om jag inte vårdar mina tomater och chili särskilt ömt så finns det gott om frukt.


Några få gula växter finns här med, strålrudbeckian...

...och bollrudbeckian. Men det är meningen att den skall bort, men den står där den står, så det får vara så länge.

1 kommentar:

  1. Så härligt dina sensommarblommor slänger sig i varandras armar. Den där bollrudbeckian är ju en klassiker och bara så fin!

    Kram

    SvaraRadera