tisdag 28 juni 2011

När skall man sova?

Det är underbart på morgonen, och det är minst lika underbart på kvällen. Jag vill inte gå och lägga mig alls såhär års, kanske tur att jag måste gå upp klockan halv fem så jag får se det vackra morgonljuset. Vilket innebär att jag lägger mig samtidigt som mina barn...





Ljuset är obeskrivbart. Och nu doftar det av nyslaget hö, när vi närmar oss hemma efter jobb och fritids stänger jag av AC.n öppnar bilfönstrena och säger till mina barn -Känn vad det doftar hö! Visst är det underbart..? Det doftar precis som när jag var barn! (och dom är snälla nog att säga att visst känner dom vad det doftar gott av nyslaget gräs ;-))


Och sedan på kvällen är det dags för årets första kvällsdopp i skogstjärnet.
Fast jag kom inte i mer än såhär...
Och doften på kvällen, helt underbar! Kaprifolen har klättrat hela vägen upp till sovrumsfönstret och är på väg in. Kaprifoldoft måste väl vara något av det härligaste som finns...



3 kommentarer:

  1. Vilken fin och mysig berättelse! Tredje bilden är helt magisk. Jag håller med dig om att det är svårt att gå in om kvällen. Sitter nu på altanen och dricker te.

    SvaraRadera
  2. Jag njuter BÅDE av de långa ljusa kvällarna OCH av Mycket Tidiga Morgnar! Eftersom jag är pensionär kan jag ta mig en liten tupplur mitt på eftermiddagen när det är så varmt att mitt gamla huvud inte funkar.
    Fina morgonbilder och vilken vacker hemväg ni har!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Jag har precis kommit in och klockan är tio i tolv. Hjälp för i morgon bitti...men det var så fin kväll med ollonborrsbrum och svalflygning så jag ville inte gå in och lägga mig...

    Så fina bilder du visar...den där kaprifolen som smyger in vid fönsterkarmen är underbar - både bilden och dofttanken den ger.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera