torsdag 4 augusti 2011

Minnesota Midget

Heter en melon som jag köpte frö av för flera år sedan. En cantaloupemelon som skulle vara en lite tåligare sort påstods det, och dom senaste sex åren eller så har jag odlat några plantor i växthuset varje år.
Inte EN ENDASTE melon har jag fått! Inte har jag vett att ge upp heller, är ju alltid så frö-så-sugen på våren.
I år blev det någon planta över efter att jag planterat en i varje växthus, den petade jag ner i squashlandet. Se vad jag hittade när jag var ute alldeles nyss!

Två tennisbolls-stora frukter! Så hädanefter blir det meloner på friland om jag skall försöka igen, dom i växthusen har som vanligt varken vuxit eller fått frukt.

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt, de ser verkligen jättefina ut! CK.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt med egna meloner - har inga i år - fick fina i växthuset förra året av sorten 'Ogen' - men att få på friland låter härligt! Grattis! :) Mia

    SvaraRadera