måndag 13 maj 2013

Nu är vi igång

ÄNTLIGEN, kan man ju säga. Sååå seg denna våren har varit, men nu så. Och det kommer bli så fint! (förstås ;-))

Jag gillar sådana där jobb som man kan ändra lite under arbetets gång. Här på norrsidan av huset t.ex så skulle det bli grus, men när vi grävt lite så var ju berget alldeles under. Så det får bli grus längs väggen (så man kan gå någonstans utan att halka) och sedan mer berg i dagen.

 Men lite bredare än det ser ut blir det förstås att gå på.
 Här är det den där blå-silvriga planteringen jag visade kollage på häromdagen skall vara. Gång i marksten ungefär där det är grus nu, och grus fram till huset och även på vänster sida fram till en slänt. Men växter i förstås. Och lite stenbumlingar och grejer.

 Här från andra hållet. Ja, före bilder är ju inte så roliga att se på förstås ;-)

 Och höjden av lyx, det är att hämta upp en grävmaskin på väg till jobbet, och ta med sig maken som får agera grävmaskinsförare. Imorgon tänkte jag att vi kanske skulle hyra en minidumper, för vi skall flytta åtta kubik samkross och tio kubik gårdsgrus. Och även om min kollega skulle göra det i skottkärra så tycker jag att gränsen är där någonstans. Särskilt när allt skall upp för en slänt ;-)
Det var allt för idag, kom just hem och skall snart till jobbet igen, känns det som. Och imorgon bestämmer jag att det inte skall regna... blir ändå roligare då!

2 kommentarer:

  1. Jeg håper du fortsetter å legge ut bilder gjennom hele prosjektet, for dette skal bli spennende å følge med på! Og da er det veldig fint å ha før-bilder å se tilbake på :)

    SvaraRadera
  2. Hej Fia.
    Jeg skal love for, at der er aktivitet omkring huset. Jeg er spændt på at følge det videre forløb.
    Kh. Jørn

    SvaraRadera