fredag 17 maj 2013

'Merrill'

Sorry, sorry, jag glömde fota på jobbet IGEN. Väldigt dåligt för att vara bloggare ;-)
Nu vet jag inte om det var så mycket att fota, vi gjorde klart grusgångarna helt (stöta stenarna med stenstöt, kratta bort överflödigt grus), kapade alla passbitar i stenläggningen, fogade och satte kantstenarna mellan grus och gräs, och krattade mer grus.
Jag blev förvånad när både kund och kollega tittade förvånat på mig när jag pratade om vad vi skulle göra imorgon, jag trodde nämligen att det var torsdag, att det är fredag förstörde hela min planering ;-) Fatta vad kul jag har på jobbet!

Hemma så slår det ut snabbare än jag hinner fota, lycka idag var att min Magnola 'Merrill' har tre knoppar som förhoppningsvis inte skall förstöras av frost. Vet inte om det var i fjor eller förrfjor som den hade säkert trettio knoppar som alla frös i den sena vårfrosten. Plantera aldrig frostkänsligt vid en sydost-bergvägg kan man lära sig av det ;-)

Helgen kommer att bestå i lagning av damm (hela dammduken har lossnat från bergväggen, så när jag startade vattenfallet så tömdes den nästan på en dag), och lisebergsbesök med barnen på söndag. Få se om jag kommer ihåg att fota i helgen.


4 kommentarer:

  1. Lycka till med lagning av dammen och så himla underbar den merrill är , som jag tyvärr aldrig kan få se blomma hos mig...om jag nu inte flyttar till varmare breddgrader.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig fått se vare sig Merril eller stjärnmagnolia blomma hos mig, men tålmodig som jag är så tänker jag hela tiden: nästa år!

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen, lycka till med dammduken! Det låter tungt men jag håller tummarna för att det fixar sig riktigt bra :) Magnolian ser underbar ut, som en riktig näckros! Ha en trevlig dag på Liseberg :) / Carolin

    SvaraRadera