fredag 3 maj 2013

Växtmarknadspremiär! Imorgon!


Imorgon mina vänner, då är det årets första (och bästa) växtmarknad!

Jag säljer inte (det gör jag aldrig), utan jag åker alltid bara för att roa mig, träffa trevligt folk och handla roligheter!

Eftersom jag varje år när jag skriver om växtmarknaderna får frågan om när och var dom är så skriver jag vilka som är nära mig. För er som inte bor här så har ni en länk HÄR till Sällskapet trädgårdsamatörerna. Leta reda på länken till er lokala krets och kika på deras sida var växtmarknaderna kommer att vara (växtmarknadssidan på huvudsidan verkar nämligen inte vara uppdaterad).
Alla får handla, medlem eller ej. Men det är förstås väldigt trevligt att vara medlem, finns en massa resor, öppna trädgårdar, föredrag och annat man kan gå på, dessutom får man en superfin och intressant tidning några gånger om året!

Dom som är här i området är:

Lördag 4.e maj kl 11-13, på Bången mellan Uddevalla och Munkedal

Fredag 10.e maj, kl 11-15, vid Granngården i Trollhättan

Lördag 18.e maj, kl 10-13, vid Aröds kvarn, Ljungskile

Lördag 8.e juni, kl 11-14, i Regementsparken, Uddevalla


Sedan brukar det komma några till framåt hösten :-)

Lite bilder på bara en liten bråkdel av vad jag har köpt genom åren...

  
 Erica carnea 'Whisky' och Anemona nemorosa, olika.

 Julros, Helleborus orientalis och stor nunneört, Corydalis solida












Trillium och Monarda



Rhodotypos scandens och Sanguinaria canadensis 'Multiplex'

Buskpion, Paeonia Gansu/suffriticosagr.

Svavelpion, Paeonia mlokosewitschii

 
 Olika Iris och Geranium

Vit krollilja, Lilium martagon

 Tidigt imorgon bitti skall jag först iväg för att göra MH (mentalbeskrivning) på Muffy (nervöst som fan) så jag hoppas jag hinner klart det tills växtmarknaden öppnar. Kanske ses vi där!

Ha en trevlig trädgårdshelg!



3 kommentarer:

  1. Så kul med växtmarknad.
    Du har gjort många fina fynd och fler kommer du att göra :=)
    Man hittar alltid något som man inte visste att man behövde :=)
    Ha det så kul och lycka till på MH.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Dräggel päggel vad mycket fint du köpt. Gillar verkligen STA.
    Och jag tror det går jättebra för din Muffy, försök bara att låta bli att vara nervös. :-)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina bilder;) Vi kommer tyvärr inte till Bången i år heller, synd att inte få träffa dig:( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera