tisdag 15 april 2014

Ytterligare en arbetsdag

 ...till ända. Det är meningen att vi skulle vara klara imorgon, men det är nog väldigt tveksamt om vi hinner det. Dessutom har inte plantskolan fått in riktigt så mycket växter som jag hade önskar så eventuellt får jag ta en dag plantering efter påsk.
 Men lite växter hämtade jag upp på vägen imorse:

 Igår glömde jag kameran. Men vi fick färdigt den upphöjda murabatten i tomtgränsen. Idag har vi kört massor av jord och fyllt den. Rosorna är där redo att planteras imorgon.
 Och så började vi på skiffergången igår, och gjorde klart idag.
 Kunden ville ha sjösten nedanför stenpartiet, och den såg riktigt fin ut när vi just skyfflat på den och den var fuktig... men sedan blev den väldigt vit. Mörknar den?
 Dammen har vi inte gjort något mer med, men imorgon är det stensläpning, till dammen och stenparti, lite plantering och allmän uppsnyggning, vilket tar väldigt mycket tid. Robotklipparkablar som skall ner i marken och sådant.

1 kommentar:

  1. Det är så kul att följa era projekt! Det blir så fint och inspirerar mig till att gräva ännu mer i min egen trädgård. Snart är jag väl igång och gör en damm om du fortsätter lägga ut fler dammprojekt. Det ser ju så lätt ut på bild, inte en muskel som gör ont... Bra jobbat av er! /Lotta i Vassunda

    SvaraRadera