onsdag 8 februari 2012

Fler provodlingsrosor åt Fia

Jag kommer få ytterligare några provodlingsrosor :-)
En som jag tycker ser fantastiskt söt ut, det är `Sweet Haze´. 3 sådana plantor får jag, och det är bra för det är en marktäckande ros, och då har jag lite nytt som hamnar i min befintliga rosenträdgård, den som går i rosavitt. Blir nog snyggt mot kanten på uteplatsen så dom får väll in över markstenen lite.

Ytterligare två klätterrosor får jag, som hamnar i den planerade nyanläggningen. En gul, och en som jag inte hittar bild på som skall vara gul/rosa/röd. Hoppas man får se dom blomma redan iår!
Inte nog med det, rosenförädlaren Tanatu har skickat ut paket till alla provodlare, helt överraskande så kom det ett paket med en stor väggalmanacka och en jättefin katalog med alla deras rosor. Nästan bättre än julafton :-)
Vill ni se vilka fler nya rosor som hamnar i min trädgård ivår så kan ni se det HÄR.

3 kommentarer:

  1. Hur lyckades du med bedriften att bli provodlare, måste ju vara hur spännande som helst. Jättefina rosor och det ska bli skitkul på ren svenska att följa dom. Jag vet att jag är tidig med fröerna men jag kunde bara inte hålla mig, längtade så efter våren. På något sätt är våren här när groddarna tittar upp även om det vräker ner snö utanför.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad kul och spännande, den gula ser ju riktigt läcker ut:) Ska bli intressant att följa utvecklingen i sommar hos dig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Spännande, jag gillar den rosa! Ulrika

    SvaraRadera