fredag 25 maj 2012

Betessläpp!

Eller vad man skall kalla det. Första dagen den här veckan som jag slutat jobba innan sen kväl så bar det av på shopping. Mina barn började nog bli lite trötta på att gå i fodrade vinterstövlar och vinterjackor (ok, en liten överdrift, men ändå ;-)).
Och när vi då var inne i djuraffären för att fylla på lagret med hundmat så hade dom ju lite olika fiskar där.
Jag har ju tidigare beklagat mig över stordammen (60 m2 lerpöl med gäddnate och kaveldun) som växer igen. Vi har ju släppt i allt möjligt inklusive gräskarp för att dom skall äta rent. Om dom där gräskarparna lever, ja då borde dom ju vara några riktiga monster nu, för stora blir dom ju såsmåningom, men jag tvivlar...

Så några nya gräskarpar, och tio gulfiskar inhandlades till "stordammen". Till trädgårdsdammen inhandlades tre gula guldfiskar och tre Shubunkin-guldfiskar för att hålla dom vanliga guldfiskarna som finns är sällskap. Nu hoppas jag att dom inte blir för mobbade, det hände en annan gång när jag släppte i nya fiskar.

Shubunkin med fina färger.

Gula guldfiskar.

Gräskarparna vill ut!

Tio "vanliga oranga".

Först fick dom i findammen släppas lösa...
Klart min John tyckte det var superspännande. Det tycker även jag.

Och Fluffen skulle förstås vara med och kolla så allt gick rätt till...

Sedan var det stordammens tur. Dom fiskarna lär vi aldrig se ien, men dom kommer nog till himmelriket där iaf bland allt som växer och många kubik med vatten :-)


2 kommentarer:

  1. Härligt med fisksläpp!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att både John och Fluffen var intresserade:) Ser ju jättekul ut:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera