fredag 18 maj 2012

Fingertandroten

Cardamine pentaphyllos blommar nu. Och det är en växt som fler borde ha, snygg, lättodlad och brer ut sig sådär lagomt. Och blommar nu när man blir som gladast :-) Hittar ni den så så köp.


Imorgon skall jag på en resa med trädgårdsamatörerna. Hade inte en sta-kompis påminnt mig så hade jag glömt. Och då har jag ändå väntat sedan i vintras när jag anmälde mig till resan. Vi åker till Peter Korn, Gerben på Råda Säteri och Anjas Hill. Skall bli så kul att få vara riktigt nördig. För det är jag ju aldrig annars ;-)

Lovar att försöka fotodokumentera ordentligt. Men ibland blir jag så exhalterad så jag glömmer om det är något riktigt riktigt fint...

2 kommentarer:

  1. Ha så kul nu imorgon, såg du skulle träffa Monne också:)Min Cardamine pentaphyllos är i knopp.
    Ha en underbar resa imorgon!!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig tandroten är en riktig fining:) Vi ska ha det så himla skoj i morgon, vi ses då:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera