onsdag 11 maj 2011

Bredband på g....

Och det skall bli så himla skönt när vi får snabbare internet. Som det är nu så har vi 0,25 mbps, högst, för vi delar med grannarna. Det tar en himla tid att ladda upp bilder, och när jag öppnar bloggar stannar tv´n. Så jag kan inte smygkolla trädgårdsbloggar ;-)
I mitten på maj är det meningen att fibern skall blåsas i slangen, sedan vet jag inte riktigt när det kommer funka, jag begriper mig helt ärligt inte på sådant, men vi kommer iallafall ha 100 mbps nerladdningshastighet, och det är ju 400 ggr snabbare, så mycket matte kan jag. Jäklar vad jag kan kolla bloggar då. 400 ggr fler än nu ;-)
Nåja, vi har inte hunnit prova våran nya gräsvmasin än, både maken och jag jobbar säsong, men man får gräva ner bredbands-kabeln själv från tomtgränsen, så nu var vi (läs han) ju tvungen. Och min trädgård blir ingen rolig syn, även om han gräver över gräsmattan och inte rabatterna. Se själva...
Tja, jag vet inte om jag verkligen vill hoppas på mycket regn framöver. Inte blir det kul att jobba då, men att så gräs i den här torkan... fast det är ju bara att göra när det är ifyllt. Men det blir ett senare problem. Om ett par veckor eller så.

1 kommentar:

  1. Hei Fia:)
    Takk for hyggelig kommentar hos meg :)
    Oij...det var litt av en grøft det ble...
    du får jo noe bra ut av dette,men det tar jo litt tid å få hagen pen igjen.Men dette fikser dere:))

    SvaraRadera