måndag 30 maj 2011

Svavelpionen i år

Jag har ju visat min svavelpion tidigare här på bloggen, och nu blommar den igen, för tredje året.
Helt opålitlig verkar den vara, för iår tycker jag inte den blev riktigt som i fjor, men åandra sidan så förändras blommorna så från dag till dag, imorgon kanske dom har en annan nyans.
Som knopp kunde man nästan tro att den skulle bli gul.
Sedan blev den rosa...

...och började öppna sig igår fortfarande rosa...

Och idag har första blomman öppnat sig helt, då är den ljusgul, men lite, lite rosa ton.

Paeonia mlokosewitschii

Tja, ärligt talat jag är nog mest förtjust i den rosaaktiga, men jag köpte en till svavelpion i höstas, det blir spännande att se hur den kommer att se ut. För den har två knoppar redan iår :-) Fler svavelpionsbilder kommer då.


2 kommentarer:

  1. Snygga i både gult och rosa!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Den var riktigt, riktigt fin Fia! Blir en smula avundsjuk! Min svavelpion är inte det minsta "svavlig", men den blommar tidigt......

    SvaraRadera