torsdag 12 maj 2011

Jag är kär...




...i ett Viburnum.
Att jag blir förälskad i växter hör till vanligheterna, men på jobbet så är det nog första gången. Annars är det mest vresrosor, cotoneaster och spireor i bostadsområden vilket är var jag jobbar, och så fantastiska är inte dom.

Frågan är då bara, vad heter Olvonet? Är det ett hybridkejsarolvon eller ett luktolvon? Viburnum carlesii `Aurora´eller Viburnum burkwoodii? För jag skall ha ett sådant, i halvskuggan någonstans skall det få lysa och dofta. För doftade gjorde det!



4 kommentarer:

  1. Visst e den underbar :-D
    Försöker sälja dem till kunder men dem tycker den ser så tanig ut och konstiga blommor men sedan luktar dem på blommorna
    Då e dem fast :-D
    Köper med en buske hem har lyckats sälja 4 st

    SvaraRadera
  2. underbar...
    Jag har blivit lite kär i V.bodnantense `Dawn´ fast jag aldrig sett nåt live vad jag vet ;0/

    Nu börjar Strömstad bli fint...det blommar i parken och vid Skagerack blommar körsbärsträdet..
    I Strömsdalen börjar fler och fler rhoddar slå ut för varje dag..
    Hmm...vi ska dit och jobba i morgon förmiddag man kanske skulle få med sig kameran..

    SvaraRadera
  3. kan tyvärr inte hjälpa dig,men jag förstår att du blev kär:)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken underbar blogg! Precis vad jag behöver; inspiration och en spark i baken. Vi har många projekt att ta tag i... Det var tack vare Alma jag hittade hit! Hälsningar Terése

    SvaraRadera