tisdag 24 maj 2011

Surprise-Clematis

Så kan det gå när man köper en frösådd. Den här köpte jag när jag besökte en öppen trädgård, en frösådd av någon Clematis alpina var det. Jag har i tre år inbillat mig att den skulle bli blå, så jag undrade vad det var för konstigt rosa i rabatten och fick dit och kolla ;-)

Inte illa va? Jag tycker den är superfin. Att den kostade 20 kronor gör ju inte saken sämre ;-)
Som många köp så var det ett spontanköp, och i brist på bättre ställe planterade jag den i en rabatt under en 80 cm hög stödmur. Alltså får jag lägga mig på mage för att fota blommorna som blommar på marken i rosenrabatten (ovanför muren).
En blålila har jag allt med. Tog sticklingar av Clematis alpina`George´och `Cyanea´, antar att det var `George´som tog sig och blommar mot berget. Fast jag tycker egentligen inte att den är helt lik någon av dom två sorterna.

Ha det gott så länge och hoppas alla era växter överlever stormen!


1 kommentar:

  1. Visst är det lite det som är tjusningen, att man inte till 100% vet vad man får.
    De var ju söta iallafall.

    SvaraRadera