fredag 25 februari 2011

Bokrean

Idag kom jag mig iväg till bokrean, äntligen. Jag ser alltid fram emot att handla en massa roligt på rean, förr brukade jag åka iväg på natten efter jobbet. Minns inte varför men det blev någon sorts tradition...
En stor besvikelse blev det idag. Det var inte alls lika mycket böcker som det brukar vara, och särskilt trädgårdsböcker var det dåligt med. Visst är det så att det finns mindre och mindre för varje år, för man har det mesta redan, men det fanns inte ens några böcker som jag hade rekommenderat någon som inte hade en massa redan. Det brukar ju finnas någon stor allroundbok, typ Karin Berglunds, eller Allt om trädgård, eller Vår Trädgårdsbok, men dom såg jag inte till.
En bok stod jag och höll i men fick för mig att jag nyss hade köpt, "Prydnadsgräs". Fick se när jag kom hem att det var "Gräs och bambu" jag hade köpt, så finns gräsboken kvar nästa gång jag åker till civilisationen så köper jag den nog.


Ytterst tunt med böcker på trädgårdshyllorna...

Nåja, jag köpte tre böcker. "Rensa trädgården", "Trädgårdens golv" och "Äpplen i Sverige" (som jag nästan ångrar, men det var en rolig bok att ha tänkte jag just då).



Mina inköp

Vad missade jag för böcker? Vad har ni gjort för fynd? Finns kanske en massa på nätet billigt som jag bara måste ha..?

(Förresten, folk tror väl inte att man är klok, efter jag började med det här bloggandet släpar jag med mig kameran överallt och fotar t.om i bokaffärerna...:-DDD)

10 kommentarer:

  1. Jag hittade inte nött jag ville ha!
    Inte en endaste bok....

    SvaraRadera
  2. Det är fullkomligt nomalt att ha med sig kameran överallt!!

    SvaraRadera
  3. En endaste som handlar villaträdgårdarnas utveckling de senaste 150 åren. Är mycket nöjd med den.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Ja det var ju skönt att ni inte hittat en massa som jag har missat ;-) Villaträdgårdsbokens utveckling lät annars bra, många efterfrågar ju en tidstypisk trädgård.

    Bra att det inte bara är jag som fotar överallt, jag har ju iallafall min lilla kamera med mig o inte stora klumpen.

    SvaraRadera
  5. Har inte kommit till bokrean än//Britt

    SvaraRadera
  6. Trädgårdens golv hittade jag me, fina bilder där! Synd jag inte hittade den om äpplena, den vill jag me ha!

    Jag håller med dig om den gulbrokiga roddisen. BLomningen till den blir lite over the top. Men den vitbrokiga verkar mer lugn i uttrycket, men då ser den ju inte lika frisk ut...

    kram H.

    SvaraRadera
  7. Har sett att de har 'Förökning av trädgårdens alla växter' - Ingela Jagne på Åhléns.. den funderar jag på.. och så äppelboken som du har köpt. Men jag har inte kommit iväg ännu..

    SvaraRadera
  8. Härligt när det finns böcker som man kan inspireras av och få information.

    Jag har inte köpt något på bokrean ännu så jag är öppen för alla förslag.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Åh, en bok som inte jag sett, men som skall finnas på rean är den som heter "Växtkomposition, ideér från Enköpings parker" den är underbar, hittar ni den så köp den, det skall jag :-)

    SvaraRadera
  10. Å Fia, Växtkompositionsboken är verkligen underbar! Jag köpte den precis på adlibris rea, skynda skynda!

    /Bianca

    SvaraRadera