tisdag 22 februari 2011

LIA 3

Ja, dags att visa bilder från den 3.e LIA.n. Där valde jag att vara hos en egenföretagare, just med tanke på att min plan var att ha eget, och så vill jag få så stor bredd på mina praktiker som möjligt.
Här skulle vi fixa en innergård i Uddevalla. Det värsta grävarbetena var gjorda, och bärlager var på plats, men sten skulle läggas, jorden fixas till, växter planteras, lekplatsen kompletteras osv.
Väldigt roligt att få göra ett jobb från början till slut.
Faktum är att det var två egna företagare jag var hos, dom hade även en del skötsel, jag var med i några väldigt fina privatträdgårdar, och så vanlig grönyteskötsel (gräsklippning, trimmning, rensning) en dag.


Såhär såg det ut när jag kom

Väldigt mycket mätning och kapning blev det i vissa kanter

Här håller asfaltskillarna på att asfaltera vissa ytor

Och så fick vi åka iväg till Tommy Ahnby på Gullmarsfjordens plantskola och handla. Klart att jag handlade alldeles för mycket till mig själv ;-)


Här planterar vi

Och här en dålig bild på när det blev klart med spaljéer



Två olika mycket fina privatträdgårdar där vi var och beskar en del vintergrönt.
Sånt gillar jag :-D
Att jobba i privatträdgårdar alltså. Särskilt när dom är fina.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar