lördag 19 mars 2011

Beskärningsdags!

För beskärningsväderär det iallafall! Helt underbart vårväder ute nu, jag fick göra en paus i mitt skolarbete och gå ut i solen med sekatören en liten stund, än så länge ligger det ganska tjockt med snö på gräsmattan, men nu når solen över trädtopparna åt söder så det försvinner fort :-)

Ut med er och beskär!


Mitt lilla gråpäronträd fick sig en frisering, egentligen vill jag stamma upp det en hel del, men eftersom jag ympade in Göteborgs diamant för två år sedan, så klipper jag ju bort dom grenarna då.


På väg till skolan i torsdags landade den första flocken med kanadagäss just när jag åkte förbi, när jag åkte på fredagen var dom många, och dom hade fått sällskap av sångsvanar.


Ett idiotiskt meningslöst köp. En glasklocka. Dyr var den, och den har bara stått i huset och dammat. Nu ställde jag ut den i rabatten, för att jag tror att någonstans där brukar det komma vintergäck. Kanske dom kommer lite snabbare då...

Men sedan igår har det kommit upp en liten snödroppe invid husväggen. Så även här i min trädgård blir det nog vår vad det lider :-D



Ha en go helg!

2 kommentarer:

  1. Åhhh, så vacker bild med Kanadagässen och Svanen... Det är en riktigt underbar vårbild!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt med fågelbilden:-)lite vår känsla är det allt i den!Jag ser i ett tidigare inlägg att du oxå har den dubbla vallmon...jag antar att du vet hur det kommer bli med den en dag...jag var inte lika förutseende som du när jag fick en rotbit:-( ångrar mig är bara förnamnet!!!Satte den i en plantering där den har spridit sig oj oj...ja ja gjort är gjort!Trevlig helg!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera