söndag 17 juni 2012

Att bygga odlingslådor...

...är ju inte särskilt svårt egentligen.
Men alltid är det något som skall jäklas. Först tog skruven slut på lördagen när jag började. Sedan tog betsen slut på söndagen när jag väl hade fått tag på mer skruv och hade fått klart och skulle måla. Men klart blev det, och kunden som jag övertygade att hon behövde snyggare odlingslådor än pallkragar blir förhoppningsvis nöjd.
Jag som har jobbat på industri i 11 år hyser en viss avsmak mot pallkragar i trädgården. Om man inte skall förvara sten och sådant i dom.

1: Såga till en hög med brädor. Och lite 2´x 2´
Sedan skruvar man ihop dom, och se gärna till att ni verkligen har skruv hemma och inte bara tror att det finns.
Och skaffa bets, järnvitrol och olja. Betsen är för att järnvitrolen grånar inte förrns om några månader. Så egentligen borde jag ju bara ha haft bets. Eller? Lurad av färgaffärskillen blev jag nog där. Betsen tog slut när jag hade en halv låda kvar att måla. Så det var bara att packa sig in i bilen och åka 6,5 mil och köpa mer...
Jag gillar verkligen färgen. Hade kunnat tänka mig den på trädgårdsmöbler och grejer här hemma. Silvergrå hette den.

Klart! Nu skall dom bara på bilen med. Plus allt annat som skall med. Växter, sten, redskap, skottkärra, markduk osv osv.
Det gick det med. Och maken surrade fast allt. Det brukar inte vara lika bra surrat när jag gör det själv...
Får se till att ta bilder när dom är på plats.


3 kommentarer:

  1. Kunden kommer helt klart bli supernöjd! Mycket snyggt med det grå!

    SvaraRadera
  2. Kunden kommer helt klart bli supernöjd! Mycket snyggt med det grå!

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Jag har pallkragar som jag målat mörkgrå med linoljefärg. Funderar nu på fler odlingslåder på annan plats i trädgården. Funderar på att uppgradera och göra odlingslåder à la dig istället för pallkragar, för dina är verkligen fina.

    SvaraRadera