torsdag 7 juni 2012

It´s alive!

IT`S ALIVE!

Den Amerikanska kranskornellen lever!

och Tulpanträdet!

Både hjulträd och katalpa...



















Och perukbusken 'Grace'!

Magnoliavide och Himalayatall!















Gulved...
Sekvoja och vitbrokig björk!

















Och Jättearalian!
IT`S ALL ALIVE!

Jag planterade ju en del växter med lite sämre härdighet i höstas. Sämre för mig åtminstone.
Ok, nu var ju vintern så snäll, så den räknas ju knappt. Men ändå, ALLTING har klarat sig. Och dom får ytterligare ett år på sig att rota sig ordentligt, minde risk för växthusdriven årstillväxt att frysa in, och dom får ännu mer chans att överleva. Höstens zonknäckeriinlägg kan ni läsa HÄR.



PS, det som har tagit mest stryk ivår är mina rosor. Ingen rolig syn. Och av allting så har min flikbladiga rönnsumak frusit ner. Blir inget parasoll av den på ett tag.

4 kommentarer:

  1. Läckert Fia! Flera av de där kan jag tänka mig att ha här hos mig.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas att de fortsätter att glädja dig varje år hädanefter:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Härligt!!!! Visst blir man otroligt glad då nått som man inte trodde skulle gå överlever.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Friskt vågat...hälften vunnet !!

    Må gott!!

    Veronica

    SvaraRadera