lördag 16 juni 2012

Dammen


Blev lite dammbilder idag. Som allt annat i trädgården har jag inte hunnit fixa med den så mycket som jag hade velat. Dammduken syns någonstans. En liten läcka någonstans. Ett par växter har dött (av allting, så har Rönnsumaken frusit ner helt. Och bambu kan jag nog ge upp här.) Men med tanke på att jag knappt har lagt ner en minut på den sedan jag byggde den så är den rätt ok ändå tycker jag.
Sura lilla draken sitter fortfarande och surar på stenen.
Fina lönnar verkar inte ha något problem med att övervintra här.

Och inte bara fiskar, salmandrar och grodor gillar dammen...
Gammalt inlägg om när vi byggde den kan ni se HÄR.

Ha en trevlig lördagskväll!


10 kommentarer:

  1. Hahaha, "rätt Ok", nä du Fia den är bara bäst. Älskar vattnet som rinner ner för bergknallen och vattenytan som går dikt till hällen. Fast det vet du ju redan. Sörj INTE över den dumma rönnsumaken. Min trädgårds bläigaste växt... Då är vackra lönnar mycket trevligare växter!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju så snyggt! Dammen vid berget ser ju så himla naturlig ut! Ursnyggt är det, var tvungen att klicka upp bilderna för att sucka lite till, suck! Vill ha damm (ok, det går ju att ordan) Men vill ha ett sånt berg!!!! (blir värre om man inte ska flytta...) Tänk, hur snyggt blir det inte när du får lite mer tid över, när det är så fint redan nu!!
    Tack för titten!
    Ha en bra söndag!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  3. Den är så fin! Ja, jag har sagt det förr, men tål att upprepas: SÅ FIN! Den ser ut som den alltid legat där... Ja, inspirerande bilder, även om jag inte kan göra som du. Tyvärr inga berg här i Malmö. Men ska försöka få färdigställt min lilla pöl snart.

    SvaraRadera
  4. Det finns fler än Muffy som bara stormtrivs vid din Damm!
    Kan tänka mig att ge dig en hel dags gratis rens hjälp, för att din trädgård ska få ett uppsving som både du den och verkligen förtjänar...
    För att sedan som betalning endast begära en timmes ostörd sittning vid din damm med kanske en katt i famnen;)
    Tack för hundracet igår...

    SvaraRadera
  5. Wow....så fin utan att göra nåt efter den var klar...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med tidigare skribenter. Berget gör att dammen ser ut att alltid legat där. Det har "frodat till sig" en hel del sedan anläggningen.
    Ha en bra dag och hoppas att du får lite tid för din egen trädgård snart.
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Jeg kom bare lige forbi.
    Rigtig gode billeder.
    Sød hund.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvaraRadera
  8. Åhh, vad snygg! Helt enkelt underbar! Skulle gärna ha en själv, men just den där extra dimensionen med berg och vattenfall blir lite svårt att fixa här! Duktig Fia! :) Mia

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig damm. Ska helt klart bygga en, jag måste ha vatten i trädgården :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Flott dam du har. Ønsker meg en dam jeg også, men det blir ikke med første.

    SvaraRadera