tisdag 26 juni 2012

En vanlig daglilja...

Min första daglilja var som mångas den vanliga gula. Hemerocallis lilioasphodelus.
Otacksamt nog så flyttade jag alla växter till ett grönsaksland när jag flyttade hit. Alla växter som jag tyckte inte passade färgmässigt i dom rabatterna.
Meningen var att dom skulle stå där några månader, men nu, sådär 6 år senare så står dom där fortfarande.
Men jag har en PLAN för flera av dom. Fia, hon är ganska bra på att ha planer. Bra planer också om jag får säga det själv. Men nu mer än någonsin så är det andra som får mina planer förverkligade hemma hos sig. Som tur är så vet jag att både den oranga dubbla vallmon och den Gula dagliljan väntar på mig. Säkert i många år till om det skulle vara så. Bra växter det :-)
Och ni ser väl vilken den tredje växten på nederkant i bilden är. Det har blivit en sorts utfyllnadsväxt här. Man skall tänka på fjärilslarverna :-D

3 kommentarer:

  1. Helt rätt, man ska tänka på fjärilslarverna. Det finns flera som gör det!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Läcker färgkombination:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Lovely macro photoshot ~ thanks, ^_^ (A Creative Harbor)

    SvaraRadera