måndag 4 juni 2012

Helt underbar!

Är den ändå, buskpionen. Jag bara älskar den, jag kan inte komma på någon annan buske som ger lika maffiga, vackra och dessutom väldoftande blommor.

Nu har jag gått och sneglat i över en vecka på knopparna och väntat på att dom skall slå ut.
I dessa desserttallriksstora blommor. Nu när det är lite svalare kanke jag får njuta av dom länge!

Jag köpte min planta som en ynklig liten pinne för fyra-fem år sedan på en växtmarknad. Nu är den över metern hög och lika bred. Och många blommor får den.

10 kommentarer:

  1. Den var verkligen fantastiskt vacker! Jag får snegla någon vecka till tror jag innan mina börjar :)

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig skönhet!!
    Ha en bra vecka!
    //Maria

    SvaraRadera
  3. Oj, den var vacker och snygg bild!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åååhhh, jag bara suckar när jag ser den - så vacker! Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Så galet vacker! Väcker sån längtan.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Fine bilder av en skjønn plante!

    SvaraRadera
  7. Den var allt en skönhet! Läste om ert fiskarfänge kul, och det där med logon INTE kul. Man kan ju undra vad folk pysslar med. Alltså hur svårt ska det vara? Fick du något korrektur innan? Om inte - be dem göra om eftersom det inte överensstämmer med ditt original. Tycker jag. Man ska ju inte behöva betala för felaktiga produkter heller.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har EN knopp och jag väntar ivrigt... Den är, om jag minns rätt, gul... Köpte den förra året så minnet är bra men kort...

    SvaraRadera
  9. Väldigt vackert Fia! Min börjar så sakteligen att slå ut och jag njuter av kylan därför att all försommarblomning håller mycket längre!/Anja
    ps
    Hoppas att du har lust att komma på återbesök nu när det finns lite att se...;)!
    ds

    SvaraRadera
  10. Helt underbar buskpion. En sån vill jag ha!

    SvaraRadera