fredag 8 juni 2012

Imorgon..

...är det årets största växtmarknad häromkring. Och som någon skrev, årets roligaste :-) Inte nog med att man träffar en massa roligt folk, bloggare, forumister, trädgårdslärare, klasskamrater m.fl, utandet finns en massa roligheter att köpa med :-D

Klockan 11 vid Regementsparken i Uddevalla är det. Mer kan man läsa på Trädgårdsamatörernas sida.

Om ni ser mig, så kommer jag garanterat inte att känna igen er eller komma ihåg vad ni heter, men säg gärna hej ändå ;-D

Och nej, jag säljer inte. Utan tänker bara roa mig! Här några bilder från förra året, om det kan ni läsa vad jag skrev på bloggen då.





5 kommentarer:

  1. Åhh, vad kul det låter! Jag måste gå med i trädgårdsamatörerna :)

    Trevlig helg Anna!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Är hopplöst dålig på att känna igen folk, men ska göra ett försök :)
    ...om vi kommer iväg, vill säga... :(

    SvaraRadera
  3. Växtmarknader och loppisar är det bästa. Möten med andra som "fattar" och naturligtvis en mängd fynd att göra... Väldigt mycket i min trädgård kommer från just dessa evenemang. Men Skåne ligger lite väl långt ifrån , eller är det kanske Uddevalla som ligger fel? Hursomhelst, ha en riktigt härlig dag!!!!

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart kul att gå runt på växtmarknader, men jag blir nog lite stressad. Fast jag hade ju turen att förra söndagen vara först och nästan ensam när jag valde bland växterna. Det är inte dumt!
    Kommer du hem med lika mycket kul grejor idag som du gjorde förra året så har du fullt upp med att plantera förstår jag. Det var ingen dålig skörd då.....

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med växtmarknad!! Jag vill också köpa blommor! =)

    Du får mer än gärna ge oss lite rådgivning! ;) Det finns massor av växter här, och jag vet inte vad som är blommor och vad som är ogräs =P Har löss på hallonbuskarna å såg jag igår, vad kan man göra åt det??

    SvaraRadera