torsdag 28 juni 2012

Hoppsan!

Som det kan gå! Jag "råkade hitta" en variegerad schersmin på en liten handelsträdgård igår och var ju bara tvungen att köpa... :-D Någon om vet något om den? Samma växtsätt som den vanliga? Doftar?

Hittade även en Geranium 'Ann Folkard' istället för den jag köpte förra året som hade fräckheten att vara död och försvunnen när jag letade efter den häromdagen. Vill ha en knallig med mörkt öga och detta är den enda jag hittar. Plantering får bli till helgen kanske.


3 kommentarer:

  1. Det är såå jobbigt när man MÅSTE ha vissa växter man hittar:) Vet inget om den men den ser väldigt fin ut:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. jag vet inget om schersmin men den är otroligt vacker vad har den för namn och till vilken zon kan man odla den? skugga?

    SvaraRadera
  3. Geranium kan man inte ha för mycket av! Jag brukade tycka lite illa om dem, men jag har verkligen börjat älska dem.
    Häftig schersmin, du får berätta mer om den sedan - doft, växtsätt, smak höll jag på att säga...

    SvaraRadera