tisdag 12 juni 2012

Sommarlov!

Inte för mig då, men för mina barn.

Jag for raka vägen från jobbet till kyrkan hemma där barnen hade sin avslutning.
Klokt att flytta det till kvällstid istället för på förmiddagen som det har varit innan, min dotter meddelade mig nämligen att det var livsviktigt inte bara att pappa var med, utan även mamma.

-Åååh, MAMMA, ge dig nu då!
Sedan skall det sjungas i kyrkan...
...och alla treorna hade övat på blåsinstrument. Min dotter fick spela trombon. "Det suger", sa hon... Jag var då mäkta imponerad eftersom jag missat helt att hon spelat trombon i någon månad. Sån är jag som morsa...
Sedan den obligatoriska, och lika omöjliga klassfotograferingen...











Och när vi kom hem så plockade Alma snabbt ihop en sommarbukett...
...och jag slängde snabbt ihop en pannkakstårta.
Och nu börjar sommarlovet!
Själva har varken gubben eller jag semester. Eller jag vet inte, det beror förstås på hur mycket jag har att göra, men några fyra veckor som förr blir det då inte. Barnen skall då för första sommaren få slippa fritids. För fritids suger, har Alma sagt i flera år nu ;-)

Ha det gött!

4 kommentarer:

  1. Önskar er en skön sommar! Hann inte prata med alla föräldrar. /Terése

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt för barnen att få sommarlov, kommer faktiskt ihåg känslan när vi gick ut ur kyrkan och hela sommarlovet låg framför oss:) EN EVIGHET!! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha sommarlov. Och pannkakstårta! =oP

    SvaraRadera